Сторінки

середу, 22 травня 2013 р.

Мої перші шоколадні Macaron'и

Я вже багато разів натрапляла на рецепти макаронів (чи макарунів?), але все ніяк не наважувалася спробувати їх приготувати. І от одного разу, балакаючи з Танею про всяке і про різне, випадково зайшла мова про макарони. І якось так надихнувшись цією розмовою, вже вдома я твердо вирішила: обов'язково треба спробувати! А от що каже про macaron'и Вікіпедія:

Макарон (фр. macaron) - французький кондитерський виріб з яєчних білків, цукрової пудри, цукрового піску, меленого мигдалю і харчових барвників. Зазвичай робиться у формі печива. Між двома шарами кладуть крем або варення. Назва походить від слова ammaccare (італ. maccarone / maccherone) - «розбити, розчавити», і посилається на спосіб виготовлення основного інгредієнта, мигдалевого порошку.
 

Для початку перечитала гору інформації та основні секрети приготування. Але це мені мало допомогло, бо перша партія не особливо вдалася. Точніше вдалася, але тільки на половину: печенюшки були надзвичайно смачні, просто танули в роті, але не мали, нажаль, жодного товарного вигляду :) Проаналізувавши всі етапи приготування, зрозуміла, де я допустилася помилок. Всю вину звалила на погано збиті білки. Це вони зіграли вирішальну роль. Тому до другої партії я поставилася значно відповідальніше :) Вичитала, що білки перед збиванням мають "вистоятися" при кімнатній температурі хоча б добу. Так і бути, десь вже за північ, перед тим як лягати спати, відділила білок в горня, накрила харчовою плівкою і залишила на ніч на столі. Такі "приготування до сну" трохи озадачили Андрія і намалювали на обличчі здивовану гримасу :) Але щось я відхиляюся від теми. Отож.. Так як на першу партію пішла більша частина мигдалю (а йти в магазин за новою було ліньки), довелося пропорційно "врізати" кількість інгредієнтів. Отож:
Для печива:

- Білок з одного яйця
- 40 г мигдальної муки
- 80 г цукрової пудри
- 2 ст.л цукру
- 1 ч.л лимонного соку
- Дрібка солі

Для начинки (ганашу)

- Чорний шоколад
- Вершкове масло


 Приготування


1. Обережно відділяємо білок від жовтка. Збиваємо його міксером на середній швидкості до густої піни. В процесі збивання додаємо дрібку солі і лимонний сік. Коли піна стане густою і пишною, додаємо цукор і продовжуємо збивати білок до утворення стійкої, гладкої і блискучої маси, що добре тримає форму і не розтікається. Не знаю, чи відіграв якусь суттєву роль "вистояний" білок, чи мені просто пощастило, але цього разу (на відміну від першого) піна вийшла саме такою, як і має бути.

2. Мигдальну муку змішуємо з цукровою пудрою і на всяк випадок ще раз подрібнюємо в блендері. Після цього мигдально-цукрову суміш висипаємо до білків і дуже акуратно перемішуємо лопаткою. Маса повинна бути достатньо густою і в'язкою. (Мигдальну муку можна приготувати самотужки, змоловши очищений мигдаль)

3. В ідеалі наповнюємо кондитерський шприц (за відсутності якого я скористалася звичайним канцелярським файликом, відрізавши один з кутиків) утвореною масою і видавлюємо на застелену пекарським папером форму кружечки розміром 3-4 см. Стараємося видавлювати однакову кількість маси однакової форми. Тісто розтікатиметься, тому нехай ваші макарони дотримуються дистанції один щодо одного :)

4. Залишаємо нашу заготовку на годину-дві, допоки на ній не утвориться тоненька кірочка. І це дуже важливо, якщо з нетерплячки покласти печенюшки у духовку швидше, вонивкриються  нікому не потрібними тріщинками (перевірено на собі першою партією :). Після півторагодинного вичікування я навіть легенько просушила їх феном :) Не знаю чи помогло це чи ні, але жоден макарон не тріснув :)

5. Випікаємо 12хв при температурі 150 градусів.

6. Щоб печиво легко і без втрат відстало від паперу, витягаємо його з духовки і залишаємо в спокої, поки не охолоне. Тоді дуже акуратно лівою рукою тримаємо макарон а правою - аакууууратно відділяємо папір. Ще радять збризнути форму водою, начебто це помагає, але мені такий варіант не сподобався, або я просто перестаралася з водою (перевірено першою партією :)

7. Готуємо начинку. Тут все просто, розтоплюємо шоколад з маслом на слабкому вогні. Наповнюємо ще теплою сумішшю кулінарний шприц (читай файлик) і викладаємо на одну половинку печива, а другою половинкою накриваємо. Все :) 

Ось такі в мене вийшли макарони


Різнокольорові, як на поличках магазинів, макарони, звичайно, виглядають в рази ефектніше, але якось не особливо хочеться лишній раз напичкувати себе барвниками. Ну що ж, як на перші рази, я задоволена :)

Немає коментарів:

Дописати коментар