Сторінки

середу, 3 квітня 2013 р.

Замок Кройценштайн та монастир в Мельку

Сезон мандрівок 2013 урочисто оголошується відкритим! :) Та-дам! А то ми щось останнім часом засиділися на місці.. Треба було виправляти ситуацію, то ж, прокинувшись одного суботнього ранку, твердо вирішили кудись поїхати. Але так як дні ще достатньо короткі та й погода не надто сприяє подорожуванню, ми шукали в інтернеті такі місця, щоб там було одночасно і цікаво, і щоб туди було недалеко їхати. Бо й справді, виявляється, цікаві місця є не лише за тридев'ять земель, а й майже перед нашим носом :) Отак ми і нагуглили замок Кройценштайн (Burg Kreuzenstein), що знаходиться в Леобендорфі (Kreuzensteiner Straße, 2100 Leobendorf, Австрія). А їхати туди від нас всього на всього кілометрів 20.

Замок Кройценштайн (Burg Kreuzenstein

Ще здалеку, під'їжджаючи до Леобендорфу, помітили на горі замок. Але перш ніж до нього добратися, ми намотали пару лишніх кругів по тунелях, оскільки в них навігатор не годен був ловити сигнал, то ж на роздоріжжях нам доводилося обирати шлях навмання.

І от ми вузькою дорогою їдемо на гору до замку. Мимоволі ловлю себе на думці, що пішки певно треба було б з годину підніматися. На літній період замок ще не відкрили для огляду, то ж стоянка поблизу, трохи нижче самого замку, практично пустувала. Це тішило. Мене завжди тішить можливість прогулятися і оглянути історичні місця без натовпу туристів. З вершини гори відкривається вид на навколишні поселення.

Ми прогулювались по периметру замку, насолоджуючись співом пташок та легким шарудінням крон дерев...

Вичитала в інтернеті, що в цьому замку знімали фільм "Палач" ("Shadow of the Sword", 2005). З цікавості переглянула його. Явно не голлівудський стиль зйомки і сюжет фільму мені дуже сподобались. Такий собі атмосферний похмурий фільм про середньовіччя, лицарів, єретиків та інквізицію..

Оглянувши замок та подивившись на годинник, ми вирішили, що маємо в запасі час ще і на місто Мельк. Це близько 90 км. Найвизначнішою пам'яткою міста є монастир, який, власне, ми і хотіли оглянути.

Монастир в Мельку (Stift Melk)

Довго петляли в пошуках парковки, а вона була під самим нашим носом. Припаркувавшись, пішли в напрямку до монастиря.

Переступивши за ворота монастиря, потрапляємо в зал Бенедикта, образ якого зображено на настінних фресках.

Фрески в залі Бенедикта
Із залу Бенедикта відкривається вид на монастирський дворик, 84 м в довжину і 42 м в ширину, що має трапецієподібну форму. У центрі дворика розташований фонтан Святого Коломана.

Цікаві зображення у дворику

Також в монастирі є музей, велика бібліотека та церква. Правда ми задовольнились лише зовнішньою екскурсією, внутрішню екскурсію монастирем, можливо, здійснимо наступного разу ;)

Трохи інфи з Вікіпедії: монастир вражає своїми масштабами. Зайнята монастирем площа становить 17,5 тис кв.м. Довжина південної стіни монастиря складає 362 м. А от, власне, і сам план монастиря:

Оглянувши архітектуру, піднялися по сходах в парк. Літом, коли все позеленіє і розцвіте, тут, мабуть, надзвичайно красиво..

А потім ми спустилися назад в місто. На вулицях не було ні душі, так дивно..
Готель для корисних комашок. Не знала, що і такі є :)

Пішли шукати стратегічно вигідне місце для фотографування монастиря. Досить швидко знайшли таке місце, перейшовши міст через дунайський канал :)

В каналі плавали качки та лебеді, один з яких вирішив попозувати нам трохи для фото :)

Вечоріє, стає відчутно холодно, пальці, щоки і ніс червоніють і просяться в тепло. То ж пришвидшеним темпом рухаємося в напрямку стоянки, де залишили свою машину. По дорозі ще зайшли в готичну церкву. Всередині гарно і затишно, хоч вона і наповнена людьми - з хвилини на хвилину має початися Богослужіння.

Довго не затримуючись в церкві, пішли далі.

В машині перекусили йогуртом з домашніми профітролями, з'їли по яблуку і поїхали додому. Час пролетів на диво швидко. Гарний був день :)