"Ми помрем не в Парижі, тепер я напевно це знаю.."
("Мертвий Півень")
Мабуть
немає такої людини, яка не хотіла б хоч раз побувати в Парижі, і в кожного
на це будуть якісь власні причини: архітектура, історія, шопінг, висока мода, національна кухня, чи все це разом взяте). Моя ж паризька мрія бере свій
початок з далекого дитинства, коли я вздовж і впоперек перечитувала
романи Дюма про мушкетерів, королів та кардиналів, про придворні інтриги
та дуелі, прекрасних дам та безстрашних лицарів, про гордість, честь та
відвагу.. Дуже добре пам'ятаю товстезні книжки з потріпаною червоною
обкладинкою та пожовклими від старості сторінками зі специфічним
бібліотечним запахом. А потім мене вже було не відірвати від них. І вже
тоді я мріяла і вірила, що колись таки я побачу Париж. І от п'ятнадцять
років опісля дитяча мрія здійснилася :) А посприяли нам в цьому
супердешеві білети на літак від Ryanair.
Скласти
список місць, які ми маємо відвідати було дуже нелегкою спраою, бо, як
виявилося, їх настільки багато, що вкластися в два повні дні практично
неможливо. Хіба за допомогою телепорту. І то не факт. Але так як надія
помирає останньою, я повиписувала координати "точок" з великим запасом з
думкою "а може таки встигнемо?".
День 1.
Навчені
невідповідністю погодних умов в різних закутках Європи (читай
брюссельським холодом), ми повдягали на себе теплі светри, куртки,
шкарпетки і ні разу про це не пожаліли. Схема доволі стандартна: автобусом приїхали
до Братислави, а звідти літаком до аеропорту Бове (Aeroport Beauvais
(BVA)). Ну а з самого аеропорту ще годинку їзди до Парижу шатлом.
І ходить він по графіку з інтервалом хвилин у 40. За розкладом автобус
мав би вже відправлятися, а він ще навіть не приїхав. То ж вже встигла
вишикуватися здоровенна жива черга. Ми оцінили своє розташування
відносно черги і надіялися, що попадемо в число щасливчиків, яким не
доведеться чекати наступного шатлу. Чекаємо-чекаємо, а автобуса все нема
і нема.. Аж тут завів двигун автобус з надписом "Діснейленд", що стояв трохи подалі, і всі люди, не
зважаючи на чергу, гуртом ринули до нього. Виявилося, що то хибна тривога. Над'їхав врешті "наш" автобус і люди ринули всі назад). Наше положення в
загальній давці погіршилося. Хех, але нам пощастило - поки люди перед
нами знервовано запихали свої чемодани в багажне відділення автобуса, ми спокійнісінько
пройшли в салон зі своїми рюкзаками, радіючи відсутністю в нас здоровенних валіз :) Так як "стоячих" перевозити тут
не прийнято (а наші львівські водії такого неподобства просто не допустили б ;)), то після
останнього "сидячого" двері зачинилися і ми рушили, залишаючи позаду
десятки невдоволених людей. Пасажирів зобов'язали пристебнутися. Тим
часом поволі опускається ніч.. І от ми вже зовсім близько, бо автобус
сповільнюється і починає рухатись зі швидкістю черепахи - ми в пробці..
Довжелезній, безконечній, жахливо повільній і виснажливій пробці. А я то
вже встигла забути як це стояти в ній. За вікном ми побачили
вежу! Своїми думками я була вже біля неї, а от тіло моє продовжувало залишатися в автобусі.. Врешті ми приїхали! Радості моїй не було меж.
Знайшли метро, яке тут, до речі, досить специфічне, але про це згодом, і
поїхали в готель. Готель виявився не менш специфічним. Так як подорож
наша була бюджетною, то і готель ми обрали відповідний - найдешевший з
того, що було - 50Є за ніч. Зразу нахлинула ностальгія за Афінами з
чудовим комфортним номером в центрі міста - всього 30Є за ніч зі всіма
зручностями.. Не те щоби ми були надто вибагливі, але то, що ми
побачили, ввело нас в легкий ступор.. Я вже навіть мовчу про целофанові
матраси і вилинялі покривала. Вікна - от що лякало нас більше всього.
Мало того, що опалення ще не включили (а було холодно), так ще і вікна
не закривалися. Взагалі. Замість защіпок на них був лише шматочок ...
скотчу, який можливо колись і слугував защіпкою, але вже давно
"зносився". І навіть це ще не кінець, зараз буде найцікавіше - з
внутрішнього дворика готелю проводилися ремонтні роботи і, відповідно,
прямо під нашими вікнами.. тадам!.. стояли риштування! Ласкаво просимо
через вікно до нас в гості! Отакий собі прохідний двір. Нам ще
пощастило, що хоч туалет був в номері). Власник готелю англійською
балакав дуже зле, то ж доводилося застосовувати міміку і жести). Вийшли
на вулицю в пошуках води. Пройшлися безлюдними вуличками. Зупинилася на
хвилину, сказавши вголос: "ми ж в Парижі!" і сама собі якось не
повірила). Знайшли якийсь кіоск, де повар готував якесь канапе і так
вертів його голими руками, що аж їсти перехотілося, бррр.. Купили воду і
повернулися по дооовгих кручених сходах в номер. Парадокс, але серед ВСІХ номерів, де ми тільки бували, цей номер виявився найдорожчим і найгіршим одночасно.
День Другий
Зранку
падав дощ. Клаптик похмурого сірого неба, зятягнутого брудними хмарами,
що визираз з-поміж заляпаних фарбою риштувань, не викликав ніякого
ентузіазму. Ми зібралися з духом і вишли полювати за сніданком).
Недалеко біля нас побачили продуктовий магазин. Всередині - тьма-тьмуща
найрізноманітніших продуктів, починаючи від стандартних загальновідомих,
закінчуючи якимись дивними штуковинами, які ми не ризикнули купити і
спробувати). А вже на виході купили французький багет. Тепер в нас буде справжній французький сніданок! :) Багет виявився звичайним багетом, але було все таки
смачно). Поснідавши закупленим добром в номері, врешті пішли в місто. А
тут як на зло дощ. Але на щастя є парасоля).
Отак
блукали ми під дощем, аж поки не дійшли до першої "точки", яка була
найближчою до нас - національний центр мистецтва і культури ім. Жоржа
Помпіду (Centre Georges-Pompidou). Як виявилося, до 26 років вхід безкоштовний. Приємно.
Центр Помпіду (Centre Georges-Pompidou) |
Будівля футуристичного стилю має в довжину 166 м, завширшки 60 м і у висоту 42 м. Побудована за новаторськом проектом Ренцо П'яно та Річарда Роджерса, який переміг серед 680 конкурсних робіт. Оригінальна ідея архітекторів полягала в розташуванні всіх технічних конструкцій (арматурні з'єднання, всі трубопроводи, ліфти та ескалатори) зовні будівлі, що дозволило максимально вивільнити корисну площу до 40 тис. кв.м. Арматурні з'єднання пофарбовано білим кольором, вентиляційні труби - синім, водопровідні - зеленим, електроподводка - жовтим, а ескалатори та ліфти - червоним.
Так
як я не професіонал і навіть не поціновувач сучасного мистецтва, то
мені важко давати будь-яку оцінку побаченому. Але суто для себе сучасне
мистецтво я поділяю на два типи: "подобається" і "не подобається". Ан
ні, вибачте, на три типи, забула ще "відверта дурня" :)
"Подобається" |
Мен ін блек :)
"Тю,
а то що за інфузорія туфелька?.. Га?.. Хто-хто автор?.. Пабло
Пікассо?.. Хм.. А все таки щось в цій картині є.. Угу, однозначно..
Якась така глибинна суть.. І взагалі, то дуже змістовна і глибока
картина! От ви неуки, то ж шедевр!"
Ще трохт Пікассо
Отто Дікс
І
взагалі.. Вважаю, що справді істинне значення і сенс всі ці картини мають ЛИШЕ для
самих авторів, бо тільки вони знають всю правду і тільки їм відомі всі
емоції і переживання, вкладені в кожну окрему роботу. А для всіх
сторонніх глядачів всякі філософські роздуми про сенс, значення і
глибину будуть лише пустими інтелектуальними потугами.
Невідома штукерія |
Це було досить цікаво. Кожен бачить світ по-різному, кожен трактує світ по-різному. І в цьому ми всі різні. І це прекрасно.
А недалеко біля центру Помпіду знаходиться фонтан Стравінського (Fontaine Stravinski)
оложен поблизости от Центра Помпиду (площадь И.Стравинского – place Igor-Stravinsky). Фонт.
фонтана Стравинского,
который расположен поблизости от Центра Помпиду (площадь И.Стравинского –
place Igor-Stravinsky). Фонтан украшен необычными авто.
фонтана Стравинского,
который расположен поблизости от Центра Помпиду (площадь И.Стравинского –
place Igor-Stravinsky). Фонтан украшен необычными авто.
Фонтан Стравінського (Fontaine Stravinski) |
Дощ
то падав, то переставав, чим суттєво утруднював наше пересування
містом. Так крок за кроком ми дійшли до ріки Сени, перейшли міст і
опинилися на острові Сіте
Саме там знаходиться ще одна споруда, яку я також ще з дитинства мріяла побачити - Собор Паризької Богоматері (Notre Dame de Paris).
І коли ми вже вийшли на вулицю, з якої відкривався вид на собор, почав
несамовито лити дощ. Забігли в кафе з ходовою назвою "Квазімодо"
перечекати дощ і заодно пообідати. Згодом зрозуміли, що заходити в кафе
на одній з найбільш туристичних вуличок було помилкою. Замість гарячого
шоколаду принесли ледь тепле капучіно, а добре прожарений стейк принесли
напівсирим, бррр... До того, офіціанти напористо викурювали з закладу
тих, хто "вже поїв" і просто балакав за столиком. такий собі конвеєр.
Але нарешті дощ перестав падати і ми пішли до Собору Паризької
Богоматері. Пам'ятаєте однойменний роман Віктора Гюго? Красуню
Есмеральду та потворного горбатого Квазімодо? Перечитавши вздовж і
впоперек книжку, я довго мріяла потрапити всередину собору, наповнитись
його атмосферою, піднятись на вежу і поглянути на Париж з її висоти...
Але
потрапити всередину виявилося не так просто. Черга до входу була
тааакою (на фото вище навіть не вся вмістилася в кадр), що в мене самої
стала закрадатись думка: а чи варто? Але я викинула дурні думки з
голови і ми стали в кінець). На моє превелике здивування, черга рухалася
дуже швидко і вже за декілька хвилин ми стояли на порозі.. Я глибоко
вдихнула і намагалася усвідомити, що я вже там, там, куди колись могла
переноситись тільки думками, читаючи роман Гюго).
Трохи
насторожував надпис остерігатися кишенькових злодіїв і щиро дивувало
те, що в декількох кроках від напису "фотографувати зі спалахом
ЗАБОРОНЕНО", перекладеного на п'ять(!) мов та ілюстрованого всім
зрозумілою картинкою, то тут то там до непристойності часто блимали
спалахи. Ну має ж бути якась хоча б мінімальна повага?
Ми
сіли на лавочку поближче до вівтаря і прислухалися до ледь чутної
музики, яка линула десь з дальніх закутків собору. Вона приносила якесь
таке умиротворення і спокій. Ніяк не хотілося покидати стіни Собору.
Виходячи
з собору, краєм вуха я вловила знайому мову: "да пашлі сюда! Здєсь тоже
можна прайті!" - тягнула якась жінка за руку свою колегу до виходу з
храму, аби не стояти в довжелезній черзі на вході. Отак і протискувались
вони всередину крізь натовп людей, що виходили на вулицю. І мене це
чомусь ніскільки не здивувало).. А потім ще одна картина маслом: жінка
фотографує на фоні собору свого чоловіка. Обоє вже старші такі. Але на
задньому фоні постійно ходять якісь люди - такі самі туристи. Мужчина
невдоволено командує дружині з фотоапаратом: "Іщьо раз!" І тут чисто
випадково, мабуть не помітивши фотографа, один азіат проходить повз того
мужчину.. З виразом глибокої ненависті чоловік штовхає перехожого в
груди подалі від себе, аби той "не псував кадр" при тому обізвавши його
не надто красиво.. А це вже неадекватність і рукоприкладство.
Біля собору кучкувалася зграя голубів, які мало не ламали гілля дерев своєю сумарною вагою).
Ну а тут ми обоє)
З іншої сторони собору
Вішати колодки на мости і викидати ключі в річку вже стало доброю традицією для закоханих в багатьох країнах світу. Хотілось би вірити, що всі ці люди і до сьогодні щасливі разом :)
Серйозний підхід до справи - власноручно виготовлена колодка щастя :)
Перша асоціація - Бранденбурзькі ворота в Берліні)
Ми
продовжували гуляти містом, намотали ногами багато кілометражу.
Починало темніти. Вирішили піти в номер, трохи відпочити, взяти штатив і
вночі зробити вилазку для фотографування нічного міста. Але прийнявши
горизонтальне положення на ліжку ми зрозуміли, що вже не в силах будемо
піднятися.. Включили телевізор, подивились Форт Буаяр на французькій і
під нього я успішно заспала) Так закінчився наш другий день в Парижі.
Гарний опис.
ВідповістиВидалитиСтосовно готелю, то в Парижі, може ще десь, є серія бюджетних готелей HotelFormule1 (їх нема у стандартних систем бронювання, тільки через їхній сайт можна бронювати, аналог Ryanair серед готелів :) ).
Ще є така штука як День музеї. Кожної першої неділі місяця вхід у музеї безкоштовний (випробували Помпіду і Лувр).
Чекаю продовження :).
О, за HotelFormule1 окреме дякую, будемо мати на увазі :) Про день музеїв знали, але на нього не потрапили).
ВідповістиВидалитиП.С. Нарешті осилила написати продовження :).